This Will Not Do

Alla inlägg under januari 2013

Av Randi S - 31 januari 2013 07:00

             

Av Randi S - 31 januari 2013 00:18

1. Jag var ute och handlade lite.

Jag köpte bla. två tuber handcreme som jag behöver till mina tvång.

Eftersom jag är ruskigt dumsnål ibland valde jag att inte lägga två kronor på en påse.

Jag bar alltså varorna med händerna med kroppen som stöd.

När jag kom in i lägenheten tappade jag en av handcremerna på hallgolvet.

Det var den handcremen...Jag kan nämligen inte ta på saker som har varit i kontakt

med hallgolvet, eftersom Herr OCD säger att det är fel, fel fel!

Jag skulle känna mig så smutsig att endast tvål och vatten inte skulle hjälpa.

Och trots att jag gillar att skada mig själv (ibland, åtminstonde...), 

har jag ingen lust att klippa bort huden på fingertopparna.


2. Jag rostade grönsaker i ugnen till kvällsmat.

När jag skulle ta ut plåten glömde jag att använda grytlapp.

Det är verkligen inte första gången det händer,

men aj satan, vad ont det gjorde!

Det är en sak att bränna sig med flit,

men när det är en olyckshändelse gör det svinont!

Det handlar helt enkelt om kontroll.

Jag brände mig dock inte så illa,

för jag drog snabbt undan händerna.

Maten hamnade på golvet...FAIL!


3. När jag gick på toaletten pratade elementet med mig.

Det händer ibland, så ingen big deal.

Det är inte så läskigt eller så, för det säger inte otäcka saker.

Det bara mal på om vardagliga saker som att laga mat eller att virka en duk.

Ett ovanligt husligt element alltså...det kanske är hemsökt av en hemmafru från 50-talet?

Jag blir aldrig rädd när det händer, bara lite förvånad.

Men jag undrar varför det bara är elementet i badrummet som snackar.

Det är likadant med liket som dyker upp i badkaret ibland.

(Då blir jag dock rädd och skriker rakt ut!)

Varför bara i badkaret och ingen annanstans i lägenheten?

Varför får jag så mycket hallucinationer just i badrummet?

Vem fan vet?...

Av Randi S - 30 januari 2013 17:19

Jag har gjort nästan allt på träningsschemat nu.

Fast jag stryker den där två timmars promenaden.

Jag har redan gått en timme och orkar inte ta mig ut igen.


Jag är svag.

Av Randi S - 30 januari 2013 11:43

 

Av Randi S - 30 januari 2013 10:17

Jag valde att sova bort hela tisdagen.

Jag gick och la mig ungefär vid tio igår

och kom upp klockan nio idag.

Så alla inlägg efter tio i går var alltså tidsinställda.


Jag gjorde inte allt som står på träningslistan i tisdags.

Jag kunde ha gjort på natten, men jag fick ångest och

valde tyvärr rakbladen och hammaren (Hej, sår och blåmärken!)

Eftersom jag har sovit så länge och ändå kom upp tidigt,

har jag både energi och tid att träna idag.

Så jag tänker göra både tisdagens och onsdagens träning idag.


Dagens träning:


100 stretchövningar


20 squats


100 trappsteg (upp och ner i trapphuset)


Två timmars promenad (i rask takt)


(Jag vill förresten påpeka att jag bara räknar trappstegen på vägen upp.)




Av Randi S - 29 januari 2013 19:00

Jag brukar vara sugen på olika saker i perioder.

Just nu är jag nästan besatt av kolasnören.

Det är supersvårt att motstå dem!


 Innehåller nästan 360 kcal per påse.

Mat
Av Randi S - 29 januari 2013 15:00




 


          

   

Av Randi S - 29 januari 2013 13:00

     

Ovido - Quiz & Flashcards