This Will Not Do

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Randi S - 28 januari 2013 23:28

           

Av Randi S - 28 januari 2013 18:45

 Min älskade russian blue-korsning Sabrina . Jag har haft henne i nästan 13 år och hon är min allra bästa vän.

Av Randi S - 28 januari 2013 17:49

När jag smal (innan började ta mediciner som gjorde mig fet),

hade jag storlek XS i damkläder. Jag brukade dock

klä mig i barnkläder för det mesta, eftersom jag är så kort.


När jag var som allra fetast (då jag var för uppgiven för att bry mig),

hade jag storlek XL-XXL i damkläder och storlek L i herrkläder.

 

Nu när jag äntligen orkar kämpa för en smal kropp igen

och är på väg ner, har jag storlek M-XL i damkläder och

storlek S-i herrkläder. Det varierar dock massor beroende

på klädesmärke, modell på plagget och framför allt matrialet.


I framtiden hoppas jag att jag kan ha kläder i XS igen,

eller i alla fall i S. Fast drömmen vore ju XXS...


Av Randi S - 28 januari 2013 17:08

Ny vecka, nya planer på att gå ner i vikt.

Eller, ja, det var vad jag hade tänkt i alla fall.

Men nu känner jag att jag inte riktigt orkar

hålla koll på varenda lilla kalori.

Fast jag tänker inte heller skita i allt

och vräka i mig glass för glatta livet.


Så det blir väl något mellanting.

Jag ska tänka på vad jag stoppar i mig,

men i inte räkna kalorier eller gå till överdrift.

Detsamma gäller med träningen.

Om jag ställer för höga krav på mig själv

kommer jag inte att orka.


Jag ska skriva upp några uppdrag 

som jag måste göra varje dag.

Ungefär som en lågstadielärare

som ger ut läxor till ungarna alltså.


Måndagens träning: 

 

30 minuters promenad (i rask takt)

 

30 minuter på motionscykeln (i etapper)

 

100 trappsteg (upp och ner i trapphuset)

 

Som ni är det inte så mycket träning på dagens schema.

Jag vill inte ta ut mig för mycket när jag inte är van.

Min plan är ju att träna lite varje dag,

och kör jag på för hårt på en gång,

kommer jag inte orka.



 

Av Randi S - 28 januari 2013 00:17

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards