This Will Not Do

Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

Arga Randi - del 2

Av Randi S - 28 juli 2013 20:32

För att förstå situationen behöver ni veta

att jag har stora problem med aggression.

Jag blir ofta så arg att det svartnar framför ögonen.

Och då gäller det ofta småsaker.


När jag blir så där rasande bör folk hålla sig undan!

Jag kan brukar nämligen skrika och svära mycket då.

Och om jag får tag på den skyldige (om det inte var jag

som klantade mig vill säga) kan det sluta med slagsmål.


Igår visste jag inte vem skurken var (och tur är väl det!),

det ända jag vet är att det är någon av mina grannar.

Eftersom jag bor på ett serviceboende för personer

med funktionshinder och/eller psykiska sjukdomar,

har jag och göra med många knepiga människor.

Så det kan i princip vara vem som helst i huset.


Det fanns ingen anledning till att vräka ner min tvätt.

Torkrummet var halvtomt, så det fanns alltså plats kvar.

Den skyldige gjorde det alltså bara för att jävlas.

Och det, mina kära läsare, det är det som gör mig så förbannad!


Jag var arg hela kvällen och natten igår och kunde

varken äta eller sova förrän det blev söndag morgon.

Jag hade mörka fantasier om tortyr och mord.

Idag känns det naturligtvis larvigt att jag ville

att grannen skulle dö över en sådan sak.

Men, men...


För att göra en lång och utdragen historia kort;

att förstöra tvätten för någon med OCD

borde var lika med dödsstraff!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Randi S - 23 augusti 2013 00:33

Jag orkar inte med min blogg just nu. Vi får se när jag kommer tillbaka. ...

Av Randi S - 12 augusti 2013 07:00

Idag har jag relativt mycket att göra (för att var jag). Jag är svintrött eftersom jag aldrig gick och lade mig igår och lite stressad över att jag måste snåla med pengarna den här veckan. Men det ska för i helvete gå bra idag! (Jag försöker va...

Av Randi S - 11 augusti 2013 23:02

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Jag orkar inte riktigt med bloggen just nu.   Till dig, du anonyma som som har skickat tre jobbiga kommentarer: Jag orkar inte med dig, så jag har raderat kommentarerna samt blockerat din IP-a...

Av Randi S - 2 augusti 2013 16:51

Ikväll ska jag städa, handla och tvätta kläder. Håll tummarna för att mina grannar ska låta bli min rena tvätt den här gången! ...

Av Randi S - 31 juli 2013 16:11

Jag ska på möte med en arbetsterapeut om en liten stund. Efter det ska jag åka tillbaka till landet igen. Jag hoppas att ni har det fint! Kram! ^^ ...

Ovido - Quiz & Flashcards