This Will Not Do

Alla inlägg under april 2013

Av Randi S - 30 april 2013 19:45

     

Av Randi S - 30 april 2013 15:28

 

Av Randi S - 30 april 2013 02:15

What's the matter Mary Jane, had a hard day
As you place the don't disturb sign on the door
You lost your place in line again, what a pity
You never seem to want to dance anymore

It's a long way down
On this roller coaster
The last chance streetcar
Went off the track
And you're on it

I hear you're counting sheep again Mary Jane
What's the point of trying to dream anymore
I hear you're losing weight again Mary Jane
Do you ever wonder who you're losing it for?

Well it's full speed baby
In the wrong direction
There's a few more bruises
If that's the way
You insist on heading

Please be honest Mary Jane
Are you happy?
Please don't censor your tears

You're the sweet crusader
And you're on your way
You're the last great innocent
And that's why I love you

So take this moment Mary Jane and be selfish
Worry not about the cars that go by
'Cause all that matters Mary Jane is your freedom
So keep warm my dear, keep dry

Tell me, tell me
What's the matter Mary Jane
Tell me, tell me
Please be honest Mary Jane
Tell me

Av Randi S - 29 april 2013 21:45

 

Av Randi S - 29 april 2013 13:10

   

Av Randi S - 29 april 2013 02:28

Det känns lite bättre nu när jag har vilat en stund.

Jag har ju varken säng eller soffa, så jag la mig i badkaret.

Eftersom jag fortfarande blödde lite från det djupaste såret,

använde jag bara kallvatten ett tag.

Som många säkert vet gör varmvatten att man blöder mer,

så det ska man undvika om man har skurit sig.

Med kallvatten är det tvärtom, det stänger blodkärlen.


Jag förlorade medvetandet en kort stund när jag låg i badkaret.

Det var dock inte så farligt, jag vaknade till av kylan från det iskalla vattnet

efter vad som inte kan ha varit mer än några minuter.

Jag är fortfarande yr (och törstig!) och känner mig svag, men jag klarar mig som sagt.


Jag blir inte längre rädd när jag svimmar för jag har gjort det så många gånger,

ända sen jag var liten. Då berodde det oftast på kraftiga näsblödningar

och på grund av att jag var undernärd (jag matvägrade mycket som barn).

Nuförtiden svimmar jag om jag blöder mycket (skärsår, näsblod eller magsår),

får en panikångestattack eller om jag får blodtrycksfall, vilket sker ganska ofta.

Jag kan till och med förlora medvetandet om jag ser en spindel!

Så det är alltså ingen stor sak för mig.


När man förlorar mycket blod känner man sig yr och svag.

Man brukar få svårt att fokusera och börjar tänka trögt.

Man blir också törstig och sugen på något sött.

Om man börjar se dubbelt eller suddigt betyder det förmodligen

att man snart kommer att svimma.

Då bör man lägga sig ner så man inte ramlar och slår i huvudet.

Kroppen behöver mycket vätska för den ska göra mer blod,

så det är jätteviktigt man dricker mycket!

Sockervatten (som tex dropp man får på sjukhuset)

är bra när man återhämtar sig.

Som barn fick jag alltid sockerdricka!






Av Randi S - 28 april 2013 23:14

Här sitter jag och blöder igen.

Jag köpte ett paket rakblad som jag plockade isär.

Det var meningen att jag bara skulle skära lite grann,

men nej, det blev inte riktigt så.

Jag behöver läkarvård.

Som vanligt skiter jag i det.


Ur ett av såren pulserarade blodet ut

och bildade en stor pöl på golvet.

Det blöder fortfarande, men inte lika snabbt.


Jag börjar känna mig yr nu och får svårare att stava rätt,

så jag måste nog lägga mig ner ett tag.

Slutar det inte blöda snart kommer jag att svimma.




Av Randi S - 28 april 2013 19:38

Längesen sist.

Jag börjar känna mig lite mer klar i huvudet,

men jag känner mig fortfarande tom, yr och korkad.

Min hjärna är fortfarande som gröt.

Men jag ska försöka att få fram något

mer eller mindre vettigt att säga!


Annars då?

Maten har gått åt helvete.

När jag är djupt deprimerad orkar jag tyvärr inte

riktigt bry mig om vad jag stoppar i mig.

Å andra sidan har jag inte skadat mig så mycket.

Bara några brännmärken, skärsår och blåmärken

har jag åstadkommit, vilket är lite för att vara jag.

Det beror dock inte på att jag har mått bättre,

för jag har fortfarande samma problem med ångesten.


Jag har däremot hittat tillbaka till en annan metod som jag

brukade ta mig till när jag var liten;

jag fyller badkaret med iskallt vatten och tar ett bad.

Det är väldigt obehagligt och gör rent ut sagt ont,

men det dödar ångesten på ett effektivt sätt.

Sedan beror det väl också på att alla mina rakblad är slut.

Jag kommer definitivt att köpa nya, fast jag inte borde...


Från det ena till det andra;

jag har börjat sova på ett nytt ställe.

Jag sitter på en snurrstol i plast och lutar mig mot

ett litet skrivbord (inte det som jag har datorn på).

Det gör ont i nacken och ryggen när jag sover där,

men det är det värt. Bara jag får sova....


Nu har jag alltså tre ställen att sova på

(förutom sängen i friggeboden på landet):

1. fåtöljen (i sovrummet).

2. skrivbordet (i sovrummet).

3. badkaret (med vatten, inte sängkläder

som min puckade läkare trodde).


Ju mer alternativ desto bättre!

Det låter knäppt, men så är det.

Jag får mindre tvång om jag sover på

olika platser av någon anledning.

Om jag sover på samma ställe för länge

får jag mer och mer tvång och för varje natt blir värre.

Till slut orkar jag inte längre och bryter ihop!

Så en ny plats att sova på är verkligen en bra nyhet! 


Nu ska jag läsa ikapp några av mina favoritbloggar.

Jag har inte riktigt hängt med (har inte orkat).


Vi hörs!


Ovido - Quiz & Flashcards