This Will Not Do

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Randi S - 15 januari 2013 21:00

Jag tänkte berätta lite om vad jag har för mediciner.

Just nu har jag inte så många, jag behöver faktiskt mer.

Lite lugnande skulle sitta fint. Tur att jag ska till psyk snart!


Här är alltså min dagliga dos mediciner:


* 200 mg Quetiapin (samma som Seroquel).

En antipsykotika som är livsnödvändig för mig.

Man ökar tyvärr i vikt av den, men eftersom den

på sätt och vis räddade mitt liv, är det värt det.

Utan den här skulle jag inte fungera alls!


* 150 mg Sertralin (samma som Zoloft).

Ett antidepressivt piller som jag inte är helt nöjd med.

Den gör mig inte glad, men den håller mig i schack.


* 75 mkg Levaxin.

Jag har allvarliga fel på sköldkörteln.

Den här medicinen ökar förbränningen.


* 20 mg Omeprazol.

Den här illasmakande kapseln måste jag ta

för att jag tenderar att få magkatarr eller magsår.


* 1 mg Betolvidon.

Vitamin B12.

Jag har allvarlig brist på B12,

och det kan bidra till att jag är deprimerad.


(Jag tar även lite receptfria vitaminer och mineraler.)


Jag behöver som sagt en bra ångestdämpande medicin.

Dessutom behöver jag ta järntillskott,

men dem krockar tyvärr med Levaxinet.

Så trots att jag har svår järnbrist kan jag inte ta järntabletter.


Jag har även en narkotikaklassad sömnmedicin som även lugnar.

Den heter Zopiklon, och jag får bara ta den när det verkligen behövs.

Jag ska skriva mer om den i ett separat inlägg när jag orkar.






Av Randi S - 15 januari 2013 19:57

   

Av Randi S - 15 januari 2013 18:36

Plus


God och nyttig frukost


En ny bekantskap


Skratt


Nytt nagellack


Paranötter


Fujiäpplen


Minus


Extrem trötthet


Kladdiga ögon


Magkramper


Ångest


Blodlust


Stress

Av Randi S - 15 januari 2013 15:15


          

Av Randi S - 15 januari 2013 04:29

Nu börjar äntligen natten lida mot sitt slut.

Om lite drygt två timmar kommer personalen ner

och om ytterligare två timmar ska jag

vara på min dagliga verksamhet.

Det är alltid en lättnad när morgonen gryr.

Det betyder att jag har överlevt ännu en natt.

För tiden verkar stå still när man inte kan sova.

Jag vet inte hur det är med er,

men för mig är ångesten som mest brutal på natten.

Om det beror på ensamheten, sömnbristen, mörkret 

eller den udda dygnsrytmen kan jag inte uttala mig om.

Men demonerna anfaller med större kraft när solen inte lyser.


Det ska bli så skönt att lämna lägenheten och gå till verksamheten.

Även om jag måste ut i iskylan (vilket egentligen är skönt när man är snortrött).

Jag ska stanna till på ICA och köpa en extra lyxig frukost

för att fira att jag klarade av nattens mörka timmar utan att skära mig.

Bröd, frukt och smoothie ska jag köpa.

Kalorierna ska jag skita i för en gångs skull!


Ha en bra tisdag alla fina läsare! <3


Av Randi S - 15 januari 2013 01:45

...att hitta en bortglömd burk gröna oliver när man hungrigt rotar i skafferiet. Score!


 


Mat
Av Randi S - 15 januari 2013 00:53

   Paranötter - nyttigt, men jävligt kaloririkt.

Och så fucking oemotståndligt gott!

Mat
Av Randi S - 15 januari 2013 00:27

Nu är den stora frågan om jag får sova idag för herr OCD.

Det lutar åt en vaken natt. Fan. Det blir väl att räkna timmar då...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards