This Will Not Do

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Randi S - 13 januari 2013 23:00

Nu ska jag berätta om det klantiga jag gjorde i fredags.

Jag råkade nämligen tappa ner ett rakblad under badkaret.

Det låter kanske inte så illa, men min OCD gör det till en katastrof!

För mig räknas området under badkaret som oerhört orent.

Jag kan inte ta in händerna där utan att ångesten förgör mig.


Nu är det söndag och rakbladet ligger fortfarande under badkaret

bland allt smuts, mögel och äckligt gammalt hår.

Jag har till imorgon att hitta det och ta bort det.

För imorgon ska två personer ur personalgruppen på mitt boende

komma och göra veckans storstädning (som görs varje måndag).

Dem städar alltid under badkaret och kommer då att hitta rakbladet.

Om jag inte gör något åt saken vill säga.


Om personalen hittar det kommer det leda till att dem får reda på att jag skär mig igen.

Då kommer dem att kontakta vuxenpsyk och jag kommer förmodligen att tvångsinläggas.

Förra gången jag var inlagd där var det tal om att jag skulle sitta inlåst i flera månader,

och dessutom ville läkarna att jag skulle börja med elchocker (No fucking way, Jose!).


Det får väl bli fem liter tvål och några timmar intensivt självhat

med ett nytt och fräscht rakblad som redskap.

Då kanske jag kan känna mig ren igen?

I vilket fall som helst är det bättre än att mamma får veta

att jag har halkat tillbaka på den självdestruktiva banan.

Av Randi S - 13 januari 2013 21:40

Söndag


Idag får jag betala priset för den goda sömnen

med trötthet, yrsel och allmän zombie-feeling.

Zopiklon gör att jag känner mig tom i huvudet,

som om hjärnan var bomull, sockervadd eller lätta moln.

Det är på sätt och vis skönt, för då minskar ångesten.

Men det är jobbigt att inte kunna tänka klart.

Mer än så har inte jag inte att tillägga.


Det var min helg, mina fina läsare!

Jag hoppas att ni hade det bra.

Många kramar från zombien!


Av Randi S - 13 januari 2013 20:53

Lördag


Den här dagen var inte speciell på något sätt.

Möjligen för att den var ovanligt bra i så fall.

Trots det som hände i fredags var jag nästan fri från ångest.

Det berodde väl mest på att vi åkte till mammas lantställe.

Där minskar tvången otroligt mycket så jag älskar naturligtvis att vara där.


Dessutom har jag en skön säng att sova i (jag har ingen i lägenheten)

Sängen är i en friggebod ca 50 meter från boningshuset.

Hela rummet är i indisk stil (Indien är mitt favoritland).

Väggarna är målade i en kryddig orange ton och dörren

är i en kontrasterande dov limegrön färg.

På sängen, som är en resårbotten utan ben,

ligger det ett överkast i samma gröna nyans.

Jag har lagt ett tiotal vackra kuddar från Indiska i sängen.


Alla möbler är noga utvalda för att passa in i det orientaliska temat.

De flesta är köpta från Indiskas källarvalv i gamla stan. 

Dessutom är rummet fullt av mer eller mindre unika

hinduiska statyetter och andra exotiska (och lite flummiga) prydnader.

Några är från Indiska, några från en bekant som brukar resa runt i Indien,

men dem allra flesta har jag köpt själv när jag varit utomlands.


Hur som helst älskar jag att vara ute på landstället.

För inte nog att  det är vackert och bekvämt eller att tvången minskar;

det är alldeles knäpptyst och jag kan bestämma själv hur ljust och varmt jag vill ha det.

Eftersom jag sov dåligt fredag natt gick jag och la mig och sov några timmar.

Några timmar senare åt jag middag med mamma, hennes man och min lillebror.

Det blev "lördagsmys" framför TV:n med ungerfär samma godsaker som fredagen.

Jag satt framför brasan hela kvällen, det jätteskönt! 

Alla tre katter var dessutom med.  


När jag gick och la mig var jag orolig för att jag inte skulle kunna sova

eftersom jag sov halva dagen och dessutom hade varit stillasittande resten av tiden.

Så jag valde att ta Zopiklon för att bli lite småhög och få nästan garanterad god sömn.


Och det, ladies and gentlemen, var min lördag.

Snart kommer den sista pateiska delen, dvs. söndag.

Av Randi S - 13 januari 2013 18:35

Fredag


Dagen började med att jag försov mig, så jag missade min dagliga verksamhet.

Efter en snabb fukost (Cola Zero och en näve paranötter) kom mamma och hämtade mig.

Vi var på väg till IKEA för att storhandla till min bror som ska flytta hemifrån nästa vecka.

Trots att jag hade sovit till tvåtiden var jag så trött att jag sov under hela bilfärden på ca en timma.


Det hände inget särskilt på IKEA, förutom att det var ovanligt tråkigt där.

Jag brukar tycka om att åka dit och handla på mig en massa onödig skit.

Men mina pengar var slut, så jag kom för en gångs skull tomtänt.

Anledningen till att jag ens följde med var att mamma behövde min hjälp.

Jag är tydligen den enda i familjen som är duktig på inredning och design,

vet var allt finns och som kommer ihåg alla småsaker.

Men eftersom jag är var så trött var jag nog inte till så mycket hjälp.


På kvällen följde jag med familjen hem till deras lägenhet och åt middag.

Sedan var det "fredagsmys", dvs. rödvin, öl, lightläsk, godis och nötter.

(Vinet och ölen var förstårs inte till mig, då inte tål alkohol).

En vanlig pisstråkig (men skön) fredagskväll, alltså.

Sedan tog jag färdtjänst-taxin hem.


Väl hemma bestämde jag mig för att spendera natten

i badkaret med en god bok, två burkar Cola Zero och ett rakblad.

Jag kände att jag inte orkade med mina tvång,

så jag valde att inte ens försöka.


Efter att jag läst ut boken, skar jag mig tills jag var nöjd.

Och sen gjorde jag något otroligt klantigt

som jag ska berätta mer om i ett separat inlägg.


Det var alltså min fredag.

Nästa inlägg kommer att handla om

min lika intressanta lördag. Ehehe.



Av Randi S - 13 januari 2013 16:56

Jag tog ett par Zopiklon igår kväll.

Så jag känner mig lite för "borta"

för att kunna skriva ett ordentligt inlägg.

Jag uppdaterar igen när jag kan tänka klart.

MVH, fröken Bomullshjärna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards