This Will Not Do

Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Randi S - 25 januari 2013 23:52

Jag önskar att jag kunde skriva ett långt och intressant inlägg nu.

Men ikväll är jag så trött, grinig och konstig i skallen att jag inte ens vill försöka.

Jag är förvirrad och gör saker som att hälla ut juicen i slasken istället för i ett glas,

släcker lampor när dem ska tändas, låser upp ytterdörren när den ska vara låst.

Allt jag gör blir fel och bakvänt och jag orkar bara inte något annat än att sova.


Men bara för det försvinner inte mina obligatoriska nattritualer.

Jag måste göra mina tvång hur trött och sjuk jag än känner mig.

För jag känner mig faktiskt fysiskt sjuk för en gångs skull.

Mitt huvud bultar och min näsa rinner (särskilt om jag böjer mig ner).

Min hy är gulare än vanligt och jag har blålila ringar under ögonen.

Ögonen förresten, dem är rödsprängda och kladdiga av äckligt gult slem.

Dessutom mår jag illa, trots att jag inte har ätit för mycket.

Jag känner mig också febrig och har frossa.


Min muskler värker naturligtvis också,

men det beror nog på att jag sitter och sover.

Fan, vad jag önskar att jag kunde sova i en vanlig säng

utan att behöva duscha i fyra-fem timmar innan.

Jag känner mig inte ren nog annars.

Eller bara i friggeboden, hotell och på sjukhus förstårs,

men där gäller andra regler eftersom jag är gäst.

Ikväll skulle jag göra vad som helst för att få

sova i en skön säng, men det finns ingen chans till det.

Jag får bita ihop genom smärtan och sova i min fåtölj som vanligt.

Jag önskar verkligen att vi skulle åka ut till paradiset på landet,

men mormor fyller år, så vi måste stanna i stan.

Det dröjer alltså en hel vecka innan jag får sträcka ut mig i en säng.


Nu inser jag att inlägget blev ganska långt ändå.

Om det är intressant eller inte kan inte jag svara på.


Nu ska jag börja den många timmar långa förberedelsen

för att få sova, trots att jag egentligen inte orkar.


Godnatt till er alla och ha en skön natts sömn!

Försök att sova gott i alla fall! <3

Många trötta och uppgivna kramar, Randi

Av Randi S - 25 januari 2013 14:00

 

Av Randi S - 25 januari 2013 08:16

Jag får be om ursäkt igen för att jag inte har uppdaterat.

Jag sov bort hela dygnet igår igen...

Nu har jag precis gått upp och känner mig helt tom i huvudet.

Och kroppen känns ännu stelare än i förrgår.


Nu hinner jag inte blogga så mycket mer för stunden.

Jag ska vara på stan vid nio-tiden (senast halv tio),

och jag har massor av grejer som jag måste göra.


Jag vet inte om jag hinner blogga mer idag,

kanske ikväll om jag inte är för trött.

Jag kanske hinner lägga upp en thinspo-bild,

men det är inte så troligt.


Nu måste jag gå och göra mig klar!

Ha en fin dag! <3

//Randi

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards