This Will Not Do

Alla inlägg under oktober 2012

Av Randi S - 16 oktober 2012 20:51

Mat:


4 st satsumas (ca 200 kcal)


1 tallrik sallad utan dressing (ca 130 kcal)


200 g morötter (ca 90 kcal)


125 g rädisor (ca 25 kcal)


Läkerol (ca 50 kcal)


Totalt: + ca 495 kcal


Träning:


Promenad: ca 10 minuter (ca - 30 kcal)


Cykling: ca 20 minuter (ca - 190 kcal)


Trappor istället för hissen: ? minuter (ca - 50 kcal)


Totalt: ca - 270 kcal


Summa: ca + 225 kcal


Min kommentar: Maten gick extremt bra!

Jag kunde kanske ha skippat Läkerolen och två av frukterna,

men är ändå jättenöjd över att jag åt mindre än 500 kalorier.

Träningen hade kunnat gå bättre dock.

Hade jag motionerat mer, hade jag kunnat ligga på minus.

Men jag ska inte ställa för höga krav på mig;

att ligga på 225 kalorier är mer än okej!

Av Randi S - 16 oktober 2012 20:30

Idag vägde jag mig trots att jag inte skulle.

Jag var på besök hos mamma,

och kunde inte låta bli.

Jag var rädd att jag hade gått upp i vikt,

med tanke på hur jag skötte mig förra veckan.


Men jag hade faktiskt gått ner 2.2 kg!

Jag blev så otroligt lättad!


Nu väger jag 81.8 kg.

Fortfarande groteskt mycket,

men det går i alla fall stadigt neråt.





Av Randi S - 10 oktober 2012 22:21

Förlåt för att jag knappt har bloggat!

Jag har tappat inspirationen lite grann...

Det beror bla. på att mammas våg inte fungerade,

så jag vägde mig aldrig.


 Dessutom är jag genomförskyld och febrig

 och jag orkar verkligen inte träna eller räkna kalorier.

 Jag har alltså slarvat med både maten och

 motionen den här veckan.

 Förhoppningsvis har jag inte ökat i vikt,

 men jag har nog inte gått ner heller.


 Jag har fått i mig en hel del skit,

 det måste jag erkänna.

 Men jag vinner inget på att älta!

 Jag gör istället så att jag struntar

 i att väga mig på fredag.

 Nästa vecka ska jag köra stenhårt

 (om jag inte är superförskyld),

 då kommer nog vågen visa mindre i alla fall!


 Just fan!!...Min mamma ska ju åka bort nästa helg!

 Då blir det alltså två veckor utan att att kolla vikten.

 Så då blir min plan att sköta mig exemplariskt

 i två hela veckor, och sen väga mig.

Jag har lite dåligt samvete över den här skitveckan.


Men som sagt, inte älta! INTE ÄLTA!!

Jag får följa min plan som en duktig flicka istället,

och se fram emot en lättare vikt om två veckor helt enkelt.

För jag ska bli smal! Så är det bara!  



      

Av Randi S - 8 oktober 2012 05:00

     


     

Av Randi S - 7 oktober 2012 05:00

     

Av Randi S - 6 oktober 2012 04:45

 

Av Randi S - 5 oktober 2012 03:52

Mat:


6 st Delikatess knäckebröd (180 kcal)


2 Varma Koppen kantarell (200 kcal)


125 g rädisor (25 kcal)


200 g morötter (90 kcal)


1 Piggelin (50 kcal)


sockerfria halstabletter (24 kcal)


Totalt: + 569 kcal


Träning:


Promenad: ca - 32 kcal


Summa: ca + 537 kcal


Min kommentar: Det har gått ganska bra.

Maten var helt okej kalorimässigt,

dock inte näringsmässigt.

Träningen var väldigt dålig.

Den enda motionen jag fick var när jag gick till Netto.

Men jag är fortfarande seg efter sömntabletterna,

så jag hade inte väntat mig någon vidare träning.

Så om jag ska sammanfattat det hela,

så var det en hyfsat bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards