This Will Not Do

Alla inlägg under september 2012

Av Randi S - 30 september 2012 20:29

Snart är det måndag! Ny vecka, ny start.

Helgen har gått hyfsat bra...

Även om jag har ätit mer och tränat mindre än på vardagar.

Men som sagt, ny start! :D


    




























Jag kommer att köra med samma system som förra veckan.

Under 1000 kalorier in och så mycket som möjligt ut, alltså.

Så länge jag är så här stor (ca 34 i BMI) är det lätt att gå ner i vikt.

När jag väger mindre (för jag SKA bli smal igen!!) kommer det ju att

bli mycket svårare, så då tänker jag dra ner på kaloriintaget.

Men det dröjer nog till 2013 i alla fall...


 


Nu ska jag ta ett långt, avslappande skumbad

tillsammans med en tidning och en burk Cola Zero.

Ha en trevlig kväll, så hörs vi imorgon!

Av Randi S - 29 september 2012 00:46

Eftersom jag kommer att vara på landet utan tillgång till internet,

kommer jag inte kunna blogga någonting i helgen.

Jag åker imorgon (eg. idag) förmiddag och kommer hem igen på söndag kväll.

Jag hinner förmodligen inte blogga mer innan jag åker,

men på söndag kväll blir det i alla fall en uppdatering.


Och eftersom jag lovade att lägga ut mer bilder,

bjuder jag på lite thinspo.

Här är sjukt vackra Irina Kulikova:


 

   

Av Randi S - 28 september 2012 23:14

Idag hade jag en ätardag.

En sådan dag då jag får äta vad jag vill.

Jag vet inte exakt hur många kalorier jag har fått i mig,

men det är nog mer än 1000 i alla fall.

Fast jag har ändå gjort av med en hel del genom träning,

så jag får väl vara ganska nöjd.

Det är ju trots allt fredag idag.


Jag tänker inte skriva vad jag har ätit.

Inte för att jag skäms eller så;

det är snarare så att jag inte vet till 100%.

En stor del av dagens intag har jag ingen aning om

hur mycket skit det innehåller.

Jag har i alla fall gjort av med över 500 kalorier, det vet jag.


Idag är det förresten exakt två månader sedan jag bestämde

mig för att ta tag i min övervikt och bli smal igen.

Jag hade velat gå ner 12-14 kg, men jag fick nöja mig med 10.

Det är naturligtvis mitt eget fel.

Hade jag skött mig bättre hade jag lyckats, det är jag säker på.

Men, men.

Det är inget jag kan göra något åt nu,

jag får se till att jobba hårdare den här månaden istället.


Jag vägde mig alltså idag.

84 äckliga kg.

Jag får väl vara glad att det går neråt i alla fall.

Hade jag ökat i vikt hade jag tagit livet av mig.

Nej då, jag är glad att jag är lite lättare i kroppen.


84 kg...

Fast egentligen väger jag nog mindre.

Det finns några anledningar till varför jag tror det:


  • Jag vägde mig klockan 18.15 på kvällen.
  • Jag har ätit mycket under dagen.
  • Jag har inte gjort nr. 2 på ett par dagar.
  • Jag ska snart ha mens.

Så det skulle inte förvåna mig om

jag väger 1 kg mindre. Minst.


Den här bloggen är förresten ganska grå och tråkig.

Jag måste bli bättre på att lägga upp bilder.

Och så ska jag ändra designen och försöka fixa en header.


Nu ska jag fösöka komma till ro,

för det vore jättebra om jag kunde sova inatt...

Ha en mysig helg och var rädda om er!

 
Av Randi S - 28 september 2012 00:56

Nu sitter jag och skär mig igen.

Jag vet att det är vanligt, att jag inte är den enda.

Men grejen är att inte skär mig för att jag har ångest.

Inte den gången i alla fall.


Idag har varit en bra dag.

Jag har fått sova ut

och mår ganska bra.

Jag är glad helt enkelt.


Så varför skär jag mig?

Jag gör det som så många andra

när jag har ångest och är ledsen.

Men varför nu?


Därför att jag gillar det.

Jag skär mig för att det är kul.

Jag är en sjuk jävel som får en kick av att se blod.

Det är alltså inte så att jag försöker lindra mig inre smärta

genom att orsaka yttre.

Det gör jag ju också, förstårs.

Men just nu skär jag mig för att det är min hobby.

Som att måla eller sticka.


Hade jag inte varit så empatisk,

hade nog varit seriemördare...

Av Randi S - 27 september 2012 23:34

Det blev inte så mycket träning idag heller.

Ni hur kroppen känns när man är genomförskyld och febrig?

Så känns det idag.

Det blir så när jag tar mina zombie-sömntabletter.

Jag är helt matt och darrig, och måste kämpa för varje steg jag tar.

En vanlig 30 minuterspromenad tog nästan 1 timme.

Så det är inte tal om att cykla idag.

Jag orkar bara inte.

Kanske imorgon...


Jag kommer inte att skriva upp dagens mat och träning

i ett separat inlägg som jag brukar göra.

Det finns inte så mycket att skriva om.

Dessutom vet jag inte exakt hur mycket

jag har fått i mig, eller blivit av med.

Men jag är 99% säker på att summan

hamnar under 1000 kalorier.

Kanske 700 kcal?

Jag har ingen aning!


Hur är det med er,

har ni varit duktiga?

Av Randi S - 27 september 2012 18:37

Mat:


5 st flatbröd (65 kcal)


Varma Koppen Blåbär Hallon (115 kcal)


500 g vindruvor (ca 400 kcal)


3 weiner quornkorvar, stekta i 1 tsk rapsolja (ca 390 kcal)


ca 300 g morötter (ca 95 kcal)


Läkerol och sockerfritt tuggummi (? ca 50 kcal)


Totalt: ca + 1115 kcal


Träning:


Promenad: ca 5 minuter, rask takt (ca 115 kcal)


Cykling: ca 10 minuter (ca 100 kcal)


Trappor istället för hissen: ? minuter (ca 65 kcal)


Totalt: ca - 280 kcal


Summa: ca + 835 kcal


Min kommentar: Jag failade med vindruvorna som sagt.

Det ska jag inte tjata mer om.

Annars tycker jag att maten var okej.

När det gäller träningen så är jag inte nöjd alls.

Det är alldeles för lite!

Men som jag redan har skrivit,

var jag så utmattad att jag inte orkade mer.

Jag får väl skylla på det!

Idag hoppas jag att jag ska orka trots zombietabletterna.

Av Randi S - 27 september 2012 17:42

Jag vaknade nyss.

Så jag har alltså sovit bort hela dagen.

Då är det lika bra att jag är uppe hela natten,

för det finns ingen chans att jag kommer kunna sova.


Anledningen till att jag sov så länge är att jag

tog mina sömntabletter (behovsmedicin) igår.

Dem är jättebra, jag somnade direkt!

Synd bara att jag inte kan ta dem varje natt.

Om jag gör det slutar dem att fungera.

Dessutom blir jag så jäkla trött dagen efter.

Jag blir som en zombie av dem!

Därför är jag lite orolig för att jag inte ska orka

träna så mycket idag, men jag ska försöka.


Kaloriintaget kommer förhoppningsvis bli lite mindre idag.

Jag är inte så hungrig nu, medicinen dödar aptiten.

Det är väl fördelen med det här.


Nu ska jag låta det gå så lång tid som möjligt innan

jag tar sömntabletterna igen.

Då har dem mest effekt!

Av Randi S - 26 september 2012 21:04

För en gångs skull ska jag gå och lägga mig tidigt.

Det är inte likt mig, men jag har sovit dåligt hela veckan.

Både maten och träningen har gått dåligt idag.

Men mer om det imorgon.

Nu ska jag plocka undan lite och förbereda mig för att sova.

Jag hoppas på många timmars ostörd sömn, det behöver jag.

Då orkar jag träna mer imorgon.


God natt och sov gott alla fina läsare! <3

Ovido - Quiz & Flashcards