This Will Not Do

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Randi S - 8 januari 2013 22:00

       

Av Randi S - 8 januari 2013 21:16

Den här listan hittade jag hos V/Cutted.

Jag blev sugen på att besvara frågorna,

så jag "lånade" den till min blogg.

Efter att ha frågat om lov såklart.

Här är adressen till V´s blogg:

http://cutted.blogg.se/


Vilket är ditt bästa minne från det här året?

När jag satt alldeles ensam på ett ljungtäckt berg

tidigt en septembermorgon och såg solen gå upp.

Det var helt magiskt!

Vilket är ditt sämsta minne från det här året?

Att jag har sovit så jävla dåligt.
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förrut?

Jag började läsa Ana-bloggar.

Höll du dina nyårslöften?

Ja, jag lovade att köpa ett OPI-nagellack,

och det gjorde jag minsann.
Lärde du känna någon som tog stor plats i ditt liv?

Nja, fast jag har fastnat för vissa bloggare.

Har du varit lycklig i år?

Ja, men inte vid så många tillfällen.

Vad kommer du minnas från år 2012 i framtiden?

Att jag bestämde mig för att gå ner i vikt.
Vilka länder besökte du?

Tyskland.
Största misstaget?

Jag vet inte riktigt, jag har väl inte gjort så mycket

dåliga saker 2012. Mest småsaker som att tappa bort

nyckelknippan och liknande.
Bästa köpet?

MAC-smink och ProMarker-pennor.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Sinnesro, energi till att leva "normalt" och goda sömnvanor.

Och så vill jag börja rida igen, vilket jag inte har gjort på flera år!

Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat och ätit nyttigare, köpt mer MAC-smink,

bloggat bättre och mest av allt; sovit mer!
Blev du kär, vem och hur?

Nej, jag försöker hålla mig borta från kärleksrelationer.
Vad fick dig att må bra? .

Min familj, vänner och husdjur. Att rita och pyssla.

Att träna och äta bra. Att blogga. MAC-smink...mm.

Vad gjorde du på din födelsedag?

Shoppade och fikade på stan med mammas man,

öppnade presenter, handlade mat och gjorde andra vardagliga saker.
Vilket datum från i år kommer du alltid minnas?

Jag vet inte, jag är så jäkla dålig på datum.

I ÅR HAR JAG..

Rökt vattenpipa: Nej.
Blivit sårad: Ja.
Spenderat över ett dygn på sjukhus: I år slapp jag det för en gångs skull.
Åkt ambulans: Nej.
Gjort slut med någon: Nej.
Blivit tillsammans med någon: Nej.
Hånglat med en främling: Nej.
Skadat mig allvarligt: Ja, flera gånger. Senast förra veckan.

Men inget livshotande i år i alla fall.
Haft ett one-night-stand: Nej.
Playat någon: Nej.

Haft sex: Nej, jag håller mig bort från sex och relationer,

i alla fall just. Jag är för rädd att bli sårad för att låta någon komma nära.
Gjort något jag aldrig kommer att glömma: Ja
Varit deprimerad: Ja, jag är alltid deprimerad.

Jag kommer nog alltid att vara det.
Druckit så mycket så jag spytt: Nej, jag är nykterist

eftersom jag inte tål alkohol pga. mina mediciner.
Gjort något jag verkligen ångrar: Ja.
Sårat någon med flit: Jag tror inte det, jag hatar att såra folk.
Förlorat en vän: Nej.
Lärt känna någon ny: Inget som jag går och funderar på direkt.
Varit vaken en hel natt: gud ja, flera gånger varje vecka!
Provat droger: Nej.
Festat en hel natt: Nej, jag festar aldrig.


Tack för "lånet", V/Cutted!

Av Randi S - 8 januari 2013 17:01

Just nu skulle jag kunna döda för lite polkaglass från SIA.

Så fantastisk god glass!...

Men jag kämpar emot mina cravings

för jag ska gå ner i vikt!!

Men det är jävligt svårt när jag har pengar

och ICAligger två minuter från min lägenhet.

Inom tio minuter skulle jag kunna sitta

och mumsa i mig delikat polkaglass!

Åhh...


 




Mat
Av Randi S - 8 januari 2013 00:50

Idag är jag gladare än vad jag har varit på länge.

Jag fick hem lite smink från MAC som jag beställde från Kicks.se

och imorgon ska jag träffa några goda vänner som jag inte har sett på ett tag.

Trots det river ångesten i brösten.


Jag är trött och min kropp behöver en god natts sömn,

men jag orkar inte gå igenom alla ritualer som jag måste göra för att "få" sova.

Det tar många timmar och är påfrestande både för kroppen psyket.

Jag kan lätt "fastna" vid vissa procudurer.

Jag kan tex. spendera flera timmar med att rätta till mina tofflor

så att dem ligger på ett särskilt sätt.

Först när det känns rätt kan fortsätta till nästa moment.

Har jag otur kan ett moment ta hela natten,

och då hinner jag inte gå och lägga mig i alla fall.

Då har jag kämpat med tvången i onödan.

I morgon ska jag upp sju,

och nu är klockan redan över ett på natten.

Det är alltså ingen idé att jag går och lägger mig.


En annan jobbig sak inatt är att jag är så satans sugen på att skära mig.

Det gick överstyr förra gången jag skar mig,

så jag försöker låta bli rakbladen ett tag.

Jag håller mitt självskadande hemligt så jag slipper att bli tvångsinlagd igen.

Då kan jag alltså inte ta mig till akuten om jag behöver vård.

Och jag kan säga utan att överdriva att jag egentligen borde sy

varenda gång jag skär mig, för efter alla år av självskadande,

nöjer jag mig inte förrän jag har skurit riktigt djupt.


Senast jag skar blev det både fler sår och djupare än vanligt.

Jag förlorade naturligtvis mycket blod,

och det låg små bitar av fett och muskelvävnad på golvet .

Jag nöjde mig av någon anledning inte att skära genom alla lager hud,

utan var tvungen att fortsätta att karva i fettet och musklerna.

Jag hade definativt behövt läkarvård och sy många stygn då.


Jag ska som sagt försöka att låta bli rakbladen ikväll,

för min kropp behöver verkligen läka.

Men det är svårt, särskilt nu när jag inte kan sova.

Natten är så lång och jag känner mig som mest ensam då.

Det kanske blir bättre om jag tar ett långt och värmande bad?

Om jag har tur slappnar jag av riktigt ordentligt och får sova några timmar.

Men så har jag ju en massa öppna sår som inte har läkt ännu.

Så jag vågar nog inte bada pga. infektionsrisken, ännu mindre sova i badkaret.

What to do, what to do...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards