This Will Not Do

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Min helg del 2

Av Randi S - 13 januari 2013 20:53

Lördag


Den här dagen var inte speciell på något sätt.

Möjligen för att den var ovanligt bra i så fall.

Trots det som hände i fredags var jag nästan fri från ångest.

Det berodde väl mest på att vi åkte till mammas lantställe.

Där minskar tvången otroligt mycket så jag älskar naturligtvis att vara där.


Dessutom har jag en skön säng att sova i (jag har ingen i lägenheten)

Sängen är i en friggebod ca 50 meter från boningshuset.

Hela rummet är i indisk stil (Indien är mitt favoritland).

Väggarna är målade i en kryddig orange ton och dörren

är i en kontrasterande dov limegrön färg.

På sängen, som är en resårbotten utan ben,

ligger det ett överkast i samma gröna nyans.

Jag har lagt ett tiotal vackra kuddar från Indiska i sängen.


Alla möbler är noga utvalda för att passa in i det orientaliska temat.

De flesta är köpta från Indiskas källarvalv i gamla stan. 

Dessutom är rummet fullt av mer eller mindre unika

hinduiska statyetter och andra exotiska (och lite flummiga) prydnader.

Några är från Indiska, några från en bekant som brukar resa runt i Indien,

men dem allra flesta har jag köpt själv när jag varit utomlands.


Hur som helst älskar jag att vara ute på landstället.

För inte nog att  det är vackert och bekvämt eller att tvången minskar;

det är alldeles knäpptyst och jag kan bestämma själv hur ljust och varmt jag vill ha det.

Eftersom jag sov dåligt fredag natt gick jag och la mig och sov några timmar.

Några timmar senare åt jag middag med mamma, hennes man och min lillebror.

Det blev "lördagsmys" framför TV:n med ungerfär samma godsaker som fredagen.

Jag satt framför brasan hela kvällen, det jätteskönt! 

Alla tre katter var dessutom med.  


När jag gick och la mig var jag orolig för att jag inte skulle kunna sova

eftersom jag sov halva dagen och dessutom hade varit stillasittande resten av tiden.

Så jag valde att ta Zopiklon för att bli lite småhög och få nästan garanterad god sömn.


Och det, ladies and gentlemen, var min lördag.

Snart kommer den sista pateiska delen, dvs. söndag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Randi S - 23 augusti 2013 00:33

Jag orkar inte med min blogg just nu. Vi får se när jag kommer tillbaka. ...

Av Randi S - 12 augusti 2013 07:00

Idag har jag relativt mycket att göra (för att var jag). Jag är svintrött eftersom jag aldrig gick och lade mig igår och lite stressad över att jag måste snåla med pengarna den här veckan. Men det ska för i helvete gå bra idag! (Jag försöker va...

Av Randi S - 11 augusti 2013 23:02

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Jag orkar inte riktigt med bloggen just nu.   Till dig, du anonyma som som har skickat tre jobbiga kommentarer: Jag orkar inte med dig, så jag har raderat kommentarerna samt blockerat din IP-a...

Av Randi S - 2 augusti 2013 16:51

Ikväll ska jag städa, handla och tvätta kläder. Håll tummarna för att mina grannar ska låta bli min rena tvätt den här gången! ...

Av Randi S - 31 juli 2013 16:11

Jag ska på möte med en arbetsterapeut om en liten stund. Efter det ska jag åka tillbaka till landet igen. Jag hoppas att ni har det fint! Kram! ^^ ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards