This Will Not Do

Alla inlägg under februari 2013

Av Randi S - 3 februari 2013 23:42

 

Av Randi S - 1 februari 2013 22:35

Hej...

Jag är egentligen lite för trött,

men jag känner att jag måste skriva av mig.

Jag ska försöka hålla det kort.


Idag undrade mamma om jag visste att farfar är sjuk.

Jag sa att jag vet att han har problem med magen, bla. magsår.

"Är det det han är inne för?" frågade jag mamma.

"Nej", sa hon. "Han är på psyket..."

"Va!?" sa jag chockat.

Det hade jag aldrig gissat!

Visst, farfar har alltid visat tecken på asperger syndrom och mild OCD.

Men jag hade aldrig kunnat föreställa mig att min farfar skulle hamna på psyket!

Tydligen hade han ringt pappa och sagt att han hade ont i hjärtat och ville kolla upp det.

Läkaren hade dock inte hittat något fel alls, utan slog fast att smärtan berodde på stark oro.

Därför blev farfar alltså inlagd på psyk.

Jag antar att det inte var på samma avdelning som jag brukade ligga på.

Han är ju ingen fara för sig själv, så han behöver knappast låsas in...


Men det är ändå en stor chock för mig.

Det känns konstigt bara att skriva ner orden;

farfar är inlagd på psyket!


Hur som helst hoppas jag att han mår bättre snart,

och får lämna det där hemska stället.

Och att han sedan aldrig behöver sätta sin fot där igen!





Av Randi S - 1 februari 2013 08:23

Förlåt, förlåt!

Jag kom precis upp efter ett dygn i fåtöljen.

Som vanligt alltså...

Ni är nog vana att jag bloggar dåligt

några dagar i veckan nuförtiden.


Idag, precis som förra veckan, har jag full upp hela dagen!

Jag ska vara på min dagliga verksamhet klockan nio till två,

sedan ska jag möta upp mamma på stan vid fyra-femtiden

och handla kläder på rean. Efter det ska vi till hennes lägenhet

och äta middag och fredagsmysa (som vi gör varje fredag).


Som ni ser är det två-tre timmar mellan verksamheten och shoppingen.

Jag skulle kunna gå hem och sätta mig framför datorn då.

Jag bor ju bara tio minuter från stan.

Men jag känner mig själv och vet hur svårt jag skulle få att ta mig ut igen.

När jag kommer hem så vill jag bara vara och inte behöva tänka på

att klä på mig och gå ner på stan igen.


Så jag väljer att vara kvar på stan och trava runt i butikerna tills mamma dyker upp.

Kanske (förmodligen) använder jag tiden till att gå en promenad runt vattnet.


Med andra ord kommer jag inte blogga mer förrän sent ikväll.

Ha en trevlig dag! <3

//Randi


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards