This Will Not Do

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Randi S - 20 februari 2013 21:31

Det känns som att jag drunknar.

Jag kippar efter andan och lungorna brinner av ansträngning.

Jag har någon slags lång, utdragen ångestattack som dödar mig långsamt.

Att en förminskad dos antidepressivt kan påverka mig så här...


Å andra sidan kan det bero på att jag drack handsprit.

Det kan ha rivit upp mitt magsår.

Den brännande smärtan som uppstår då påminner om panikångest.

Det kan med andra ord vara svårt att känna skillnaden.


Kanske är det en kombination av min trasiga, blödande mage

och mitt sjuka, ruttnande sinne som gör att det river så?

Som gör att jag inte får någon luft...


Jag har förresten sovit i mitt badkar på sista tiden.

Jag orkar helt enkelt inte med alla ritualer som jag måste göra

om jag ska sova i sovrummet som en normal människa.

Fast att sova dubbelvikt i en fåtölj kan ju knappast klassas som nomalt heller...

Nåja. Mina grannar tycker hur som helst inte om att jag badar nattetid,

men just nu skiter jag i det. Jag orkar inte ta hänsyn till andra,

jag vill bara sova så mycket som möjligt.


Nackdelen är ju förstårs att min hud mest liknar gammalt krokodilskinn

när jag kliver upp ur badet. Det krävs mycket hudcreme då, ni anar inte.

Sen finns det ju alltid en risk (chans?) att jag inte vaknar igen när jag sover i vatten.

Fast hur vanligt är det egentligen att folk drunknar i badkaret?

Alla runt omkring mig tjatar jämt om att det är livsfarligt,

men jag tror att de överdriver rejält.

Jag förlorar naturligtvis all kontroll när jag somnar,

men jag tror att jag skulle vakna om mitt ansikte skulle hamna under ytan.

Så jäkla djupt sover jag ju inte!


Jag brukar alltid säga att jag har sovit hundratals gånger i vatten genom åren,

vilket förmodligen är sant, så om det är så farligt som alla säger, borde jag vara död!

Det är säkert större risk att jag blir nermejad av en bil när jag är ute och går.

Skit samma. Det är i alla fall inget jag oroar mig för när jag ligger med vatten upp till hakan i badkaret.


På tal om att sova är jag skittrött redan nu, trots att klockan bra är straxt över tio.

Det är ännu en nackdel med att sova i badkaret;

man blir aldrig riktigt utvilad eftersom man vaknar

av att vattnet är kallt hela jävla tiden!


Nu ska jag sluta gnälla.

God fucking natt...

Av Randi S - 20 februari 2013 09:00

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards