This Will Not Do

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Mind your own business, bitch!

Av Randi S - 26 november 2012 03:38

Nu ska jag berätta om vad som hände på fredagen den 23:e.

Det är ingen stor händelse, jag är väl bara överkänslig.

Men jag vill i alla fall dela med mig av min upplevelse. 


Jag var som vanligt på min dagliga verksamhet.

Jag hade precis kommit tillbaka från ICA, där jag hade köpt

Aftonbladet och en kanelbulle.

Jag tyckte att jag förtjänade ett fredagsfika.

Det tyckte uppenbarligen inte alla.


Jag har berättat för dem på den dagliga verksamheten

att jag försöker gå ner i vikt och komma tillbaka till min naturliga storlek.

Alla vet om det, både personal och deltagare.

De flesta bryrs sig inte, dem har väl sitt...?

Men en av personalen, Ann heter hon, kan inte låta bli att lägga sig i.


När hon såg att jag åt en bulle blev hon plötsligt väldigt pratsam;

Ann: Har du en bulle?

Jag: Ja...

Ann: Bullar är inte nyttiga.

Jag: Jag vet det, jag är inte dum i huvudet.

Ann: Men du bantar ju?

Jag: Jag bantar inte. Jag vill gå ner i vikt och stanna där,

inte köra någon knäpp diet som bara gör mig fetare i längden.

Bara för att jag tänker på vad jag stoppar i mig, så betyder det inte

att jag aldrig kommer att unna mig en kanelbulle!

Ann: Men nu säger du emot dig själv, du vill ju bli smal.

Då ska du inte äta bullar!

Jag: Hörde du inte vad jag nyss sa?

Jag förklarade ju hur jag tycker och tänker!

Ann:...Jag dömmer dig inte, jag tycker bara att det är konstigt.

Ena stunden pratar du om kalorier, sen trycker du i dig en bulle!

Jag: Du dömmer mig uppenbarligen, annars hade du hållt tyst!

Och jag trycker inte i mig bullen, ser du inte att jag äter långsamt?.

Ann:...

(Jag suckar och ignorerar henne, jag koncentrerar mig på tidningen

och det jag har kvar av bullen.)


Nu är jag kanske lite fånig som reagerar så här,

men jag tycker verkligen att hon inte ska lägga sig i!

Hela dagen var förstörd, bara för att jag blev så sur.

Jag vet att jag är överkänslig nu, men jag kommer inte kunna

ta med något kaloririkt dit något mer!

Bara för att hon har en massa skitsnack för sig!

Egentligen borde jag vara stark och skita i vad hon tycker,

men jag skulle ärligt talat skämmas om hon såg mig äta

något med för mycket kalorier igen.

Fucking Bitch, säger jag bara!!


Så nu vet ni vad som hände i fredags.

Fånigt, jag vet! ;)

Men shit, vad sur jag blev!

 
 
Ulrika

Ulrika

26 november 2012 04:27

Men INGEN kan väl bestämma vad du ska äta! Även om man går på diet så har man faktiskt ändå rätt att unna sig något ibland. Jag kan inte hjälpa att jag blir riktigt irriterad på personen som du skriver om. Vad har hon med din kropp och kost att göra??? Ja jag tycker inte att du överreagerar, jag skulle då absolut ha känt som du.
<3 Varma Styrkekramar till dig <3

http://anglarummet.bloggplatsen.se

Randi S

26 november 2012 06:54

Tack så mycket!
Det är skönt att höra att
du inte tycker att jag överreagerar.
Jag blev jävligt irriterad på henne.
Tack för omtanken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Randi S - 23 augusti 2013 00:33

Jag orkar inte med min blogg just nu. Vi får se när jag kommer tillbaka. ...

Av Randi S - 12 augusti 2013 07:00

Idag har jag relativt mycket att göra (för att var jag). Jag är svintrött eftersom jag aldrig gick och lade mig igår och lite stressad över att jag måste snåla med pengarna den här veckan. Men det ska för i helvete gå bra idag! (Jag försöker va...

Av Randi S - 11 augusti 2013 23:02

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Jag orkar inte riktigt med bloggen just nu.   Till dig, du anonyma som som har skickat tre jobbiga kommentarer: Jag orkar inte med dig, så jag har raderat kommentarerna samt blockerat din IP-a...

Av Randi S - 2 augusti 2013 16:51

Ikväll ska jag städa, handla och tvätta kläder. Håll tummarna för att mina grannar ska låta bli min rena tvätt den här gången! ...

Av Randi S - 31 juli 2013 16:11

Jag ska på möte med en arbetsterapeut om en liten stund. Efter det ska jag åka tillbaka till landet igen. Jag hoppas att ni har det fint! Kram! ^^ ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards