This Will Not Do

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Randi S - 15 november 2012 03:56

Det här brukar jag ha hemma!


I Kylskåpet:

* Cola Zero

* Pepzi Max

* Sockerfri blåbärssoppa

* Risifrutti

* Mini/baby morötter

* Gul och röd lök

* Rädisor

* Körsbärstomater

* Röd, gul och orange paprika

* Champinjoner

* Sallad

* Gurka

* Frukt och bär (beroende på säsong)


I frysen

* Isbitar

* Quornkorv

* Quornfilé

* Broccoli

* Blomkål

* Hallon

* Blåbär

* Piggelin eller annan isglass


I skafferiet

* Olika sorters te

* Sötningsmedel

* Flatbröd

* Olika sorters Varma Koppen

* Sockerfria halstabletter

* Sockfritt tuggummi

* Läkerol

* Svartpeppar

* Curry

* Torkad timjan

* Torkad rosmarin

* Torkad basilika

* Ingefära (pulver)

* Koriander

* Spiskummin

* Bergssalt (från Himalaya)

* Soja

* Rökessens (Liquid Smoke)

* Grönsaksbuljong på tärning

* Grönsaksfond

* Kantarellfond

* Pressad citron

* Rapsolja

* Honung


Jag har säkert glömt en massa saker.

Om jag kommer på något,updaterar jag.


Mat
Av Randi S - 15 november 2012 02:44

Efter en lyckad måndag,

gick det åt helvete tisdag och onsdag.


Igår hade jag tänkt gå och lägga mig direkt efter verksamheten,

alltså omkring fyratiden på eftermiddagen.

Men så ville min kompis (en av mina bästa vänner) gå på stan efteråt.

Det var så längesen jag träffade honom privat,

så jag bestämde mig för att gå i affärer en stund.

När jag väl kom hem var jag helt utmattad och väldigt hungrig.

Jag hade inte sovit på nästan två dygn och bara ätit lite frukt på hela dagen.

Så tyvärr fick jag ett otroligt sug efter pizza!

Jag kunde inte motstå pizzan, men jag kände att det var fel

redan innan jag hade betalat.


Jag tror att jag blev tillfälligt förvirrad av det dåliga samvetet,

för medan pizzan bakades gick jag in på ICA och köpte godis.


Fy fan vad jag är besviken på mig själv!!

Jag hade ju varit så duktig dan innan!

Och det värsta var nog att det blev rester till nästa dag.

Så mycket att det kändes fel att slänga.


På två dar fick jag alltså i mig:

* 1 Al funghi-pizza

* 1 180 g chokladkaka (vit choklad!, VIT fucking choklad!!)

* En massa frukter (många kaloririka sharonfrukter)

* Några grönsaker (rädisor! <3)

* Smågodis (ganska mycket)

* 1 Risifrutti


Idag får jag fan skärpa mig!

Jag tänkte väga mig på fredag,

så jag måste vara duktig.

Jag får äta högst 1000 kalorier,

och då är det verkligen ett maximum!

Jag ska även försöka träna,

även om jag har träningsvärken från helvetet.


Ta hand om er nu och försök att tänka positivt!

Jag känner i alla fall att jag måste göra det,

annars går jag under! Kram, Randi




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards