This Will Not Do

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Randi S - 5 november 2012 04:34

Jag funderar på en frågestund här i bloggen.

Men då vill jag först veta om någon är intresserad.

För det skulle vara jäkligt pinsamt om ingen frågar något.

Så vad tycker ni, ska vi köra en frågestund?


Av Randi S - 5 november 2012 02:20

Jag ber om ursäkt för att det har varit så dött i min blogg på sista tiden.

Men jag har mått så dåligt att jag helt enkelt inte har orkat skriva något.

Jag har inte orkat bry mig om någonting, särskilt inte maten.

Jag har inte räknat kalorier och skitit i att träna.

Sedan jag skrev senast har jag gått upp ca två kilo.

Jag känner mig så misslyckad!


När jag mår så pass dåligt klarar jag inte

ens av de enklaste, vardagligaste sakerna.

Så jag har misskött mig något otroligt.

Jag har knappt sovit i en lång period nu;

det är inte ovanligt att jag är vaken i över 50 timmar.

Och när jag väl lyckas somna drömmer jag mardrömmar.

Jag är paranoid och hör röster.

Min sjuka hjärna gör att jag ser ruttnande lik

i badkaret och blod på väggarna.

Har min antipsykotiska medicin slutat fungera?


Jag skär mig nästan dagligen nu.

Eftersom jag måste hålla det hemligt,

skär jag mig bara på övre låren och på magen.

Då kan ingen se mina sår och ärr,

för jag vägrar ändå att visa dem delarna av kroppen.

Jag är snart inte randig där längre.

Såren ligger tätare och tätare,

och snart är det bara ett enda stort ärr.


Jag skär mig djupt och länge,

och svimmar ofta av blodförlust.

Jag brukar vakna helt förvirrad,

liggandes i en pöl med blod.


Eftersom jag ständigt förlorar stora mängder blod,

fryser jag alltid och huden ser liksom genomskinlig ut.

Jag är mycket blekare än vanligt och folk frågar mig om jag är sjuk.

Mitt huvud snurrar och värker och jag ser dubbelt.

Men om det beror på sömnbrist eller blodförlust vet jag dock inte.

Jag har i alla fall ätit, så det beror inte på självsvält.


Men nog om det här nu.

Den här veckan ska jag vara duktig.

Det måste jag!

Jag ska få i mig max 1000 kalorier om dagen,

och träna så mycket jag bara orkar.

Och sen ska jag träna lite till...

Jag vill gå ner minst ett kilo innan fredag, helst mer!

Jag ska även försöka uppdatera bloggen oftare.

Håll tummarna för mig nu!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards