This Will Not Do

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Randi S - 6 november 2012 08:17

Jag ska snart till min dagliga verksamhet (jag jobbar inte på ett vanligt arbete, jag kan förklara mer sen),

men jag tänkte ändå skriva ett kort inlägg innan jag måste rusa ner på stan där deras lokal ligger.


Jag var uppe hela natten till måndag, så jag naturligtvis jäkligt trött då.

Jag åt en tidig och tyvärr ganska kaloririk frukost bestående av en Risifrutti.

På natten åt jag även en Piggelin och två äpplen. Plus Cola Zero då,

men det räknar jag inte eftersom det bara är en kalori per burk.


Jag åt även lunch ganska tidigt, en sallad gjord på kalorisnåla grönsaker utan dressing blev det.

Jag dränkte bara in salladen i pressad citron och kryddade med svartpeppar.

Det tycker jag inte räknas som dressing direkt, även om det tekniskt sett kanske är det.

Både citron och svartpeppar är dessutom riktigt bra om man vill gå ner i vikt.

Det är påskyndar förbränningen, ungefär som kanel, chili eller ingefära gör.


Under söndag natt (då jag var vaken) passade jag på att träna på motionscykeln.

Tyvärr hade jag en blixtrande huvudvärk, så jag orkade bara med lite över 10 minuter.

Patetiskt, jag vet, men det är i alla fall bättre än att inte träna alls!

Utöver den lilla träningen gick jag även en kort promenad på måndag förmiddag.


Vid 14.00-tiden var jag så trött att jag gick och la mig,

och kom inte upp förrän 06.55 idag...(!)

Det betyder att jag varken åt eller drack på hela dagen,

så då blev det i alla fall inte mer kalorier.

Dock hade det varit bra om jag kunde ha druckit något.

Dessutom hade jag velat träna mer på cykeln.


Mitt totala intag igår låg på ca + 375 kcal.

Det är ju ganska bra, men inte perfekt.

Hade jag tränat mer och ätit bättre frukost

hade jag lätt kunnat ligga på minus.

Men jag tycker ändå att jag kan vara nöjd!


Idag kommer jag vara mer aktiv, och då måste jag äta mer.

Så jag får nog räkna med ett betydligt högre intag då.

Jag ska försöka röra på mig så mycket jag kan i alla fall.

Jag har ju sovit för en gångs skull, så jag vet att jag orkar.

Frågan är bara om jag hinner...


Nu blev det ett ganska långt inlägg i alla fall.

Så kan det gå, hehe...

Hatten av för er som orkade läsa allt.

Jag ber om ursäkt för att det inte finns någon bild,

men nu hinner jag inte!

Jag är t.o.m lite sen, så nu måste jag sticka.

Ha en trevlig dag och ta hand om er! <3



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards