This Will Not Do

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Randi S - 25 september 2012 23:20

     

     

Av Randi S - 25 september 2012 21:39

Mat:


5 st flatbröd, utan pålägg/smör (65 kcal)


2 st Varma Koppen kantarell (200 kcal)


3 st weiner quornkorvar, stekta i 1 tsk rapsolja (ca 390 kcal)


X antal Läkeroltabletter (? kcal, vi säger 50 kcal)


Totalt: ca + 705 kcal




Träning:


Promenad: ca 30 minuter, rask takt (ca 115 kcal)


Cykling: lite mer än 30 minuter (ca 300 kcal)


Totalt: ca - 415 kcal




Summa: ca + 290



Min kommentar: Ganska bra, men det kunde ha varit bättre.

Förra veckan såg det ut så här:

Måndag: ca - 200 kcal

Tisdag: ca - 400 kcal

Onsdag: ca + 155 kcal 

Torsdag: Stor Fail!!!

Fredag:  Fail!

Lördag: Räknade inte kcal, tippar på ca + 1700-2000 kcal

Söndag: Räknade inte kcal, men det gick ganska bra.

Eftersom det gick så bra i början av förra veckan,

blev jag lite besviken över + 300 kcal.

Maten gick hyfsat bra, men jag borde ha rört på mig mycket mer!

Av Randi S - 25 september 2012 21:20

Sen jag bestämde mig för att bli smal igen

har jag gått ner ungefär 10 kg.

Det var två månader sen.

Jag är lite arg på mig själv för att jag har failat så mycket.

Ni anar inte!

Jag hade säkert kunnat gå ner minst 5 kg till

om jag hade skött mig.


Men nu har jag skärpt till mig.

Jag har bestämt mig för att äta högst

1000 kalorier om dagen på vardagarna.

På helgerna få jag äta mer.

Och så ska jag träna så mycket jag orkar!

Jag tycker att 1000 kcal är ganska mycket.

När jag väger mindre ska jag äta mindre.

Men nu är jag van vid att äta en massa onödig skit,

så jag tar det lite lugnt så här i början.


Jag vet inte exakt vad jag väger nu,

eftersom jag inte äger någon våg.

Jag väger mig hos mamma varje fredag.

Senast jag vägde mig, låg vikten på 85 vidriga kg.

Jag har förmodligen gått ner liiite sen dess.

Kanske några hg...

Jag tippar på att jag väger

någonstans mellan 84.5 - 84.8


Här är min viktminskning so far:


94


93


92


91


90


89


88


87


86


85



Mat · Träning · Vikt
Av Randi S - 25 september 2012 20:12

Välkommen till min viktminskningsblogg.

Här kommer jag att skriva om den långa vägen

från det fetto jag är till den tunna tjejen jag en gång var.

Det är väl ingen direkt pro-anablogg,

men jag kommer inte vara särskilt hälsosam heller.

Jag har varit självdestruktiv hela livet

och bryr mig ärligt talat inte så mycket.


Jag har valt att vara anonym eftersom jag är livrädd

att mamma ska hitta den här bloggen.

Randi är alltså inte mitt riktiga namn.

Det ät bara ett namn jag gillar, jag tycker att det är vackert!

Jag driver en annan blogg som handlar om något helt annat.

Där kan jag inte om "mörka" saker, som hur jag egentligen mår.

Jag känner att jag behöver någonstans att ventilera,

därför skapade jag den här bloggen.

Jag kan av naturliga skäl inte länka till min andra blogg.


Jag vill varna för att det jag skriver kan vara triggande!


Eftersom jag har en hel hög med diagnoser

kommer jag även skriva en hel del om psykisk ohälsa.

Och ja, jag skär mig.

Det är inget jag är stolt över, det ska ni veta.

Jag kan bara inte låta bli!


Hur som helst, här är lite av min bakgrund.

Jag orkar inte berätta allt, bara så ni förstår

varför jag gick upp sådär halva min kroppsvikt.


När jag yngre var jag smal och fin.

Jag vägde ungefär 45 kg, give or take,

vilket var lagom till mina 157 cm.

Sedan gick allt åt helvete.


När jag var ungefär 18 år började jag få svåra psykoser.

Jag förlorade kontrollen helt, och blev en fara för mig själv.

Det enda som kunde rädda mig från en säker död

(jag försökte begå självmord flera gånger),

var stark medicinering.


Min dåvarande läkare skrev ut antipsykotikan Zyprexa,

som är ökänd för att vara en medicin som ökar vikten markant.

Jag gick från 45 kg till 96 kg på bara något år.

Dessutom fick jag vattensamlingar i benen,

så jag hade för ont för att kunna motionera.

Under en lång period låg jag bara i min säng

och tröståt och skar mig med rakblad.


Jag orkar inte berätta om vad som hände sen, inte nu i alla fall.

Men jag kan säga att jag har en bättre medicin nu.

Den går man också upp lite i vikt av, men inte alls lika mycket.

Jag har inte orkat ta tag i min övervikt förrän nu,

men nu har jag verkligen bestämt mig för att bli smal igen.

Jag är ju egentligen naturligt smal så det borde gå bra.


Nu vet ni i alla fall lite om mig.

Jag hoppas att ni väljer att följa mig blogg.

Det skulle betyda så enormt mycket för mig!




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards