This Will Not Do

Alla inlägg under september 2012

Av Randi S - 26 september 2012 19:12

Idag gjorde jag ett misstag.

Jag missade lunchen eftersom jag försökte sova ikapp.

Så jag är ganska hungrig.

Istället för att laga mat lite senare, gick jag till ICA på tom mage.

Innan jag gick ut tänkte jag göra kvällsmat,

för jag vet ju hur det blir annars.

Men jag tänkte att det var för tidigt.

Och eftersom jag är så sjukt trött ville jag ha handligen gjord.

Så jag kom hem med ett jäkligt onödigt paket vindruvor.

Igen. Precis som igår.

Visst, det kunde ha varit mycket värre.

Men 400 kcal är ändå 400 kcal hur man än vrider och vänder på det.

Det är så jävla svårt ibland.

När ICA har fina, krispiga druvor till extrapris kan jag inte stå emot.

Särskilt inte om jag är hungrig.

Av Randi S - 26 september 2012 08:12

Just nu sitter jag och suger i mig cola zero

och väntar på att mina mediciner ska lämnas ut.

(Jag bor på serviceboende, mer om det en annan gång.)

Jag har varit uppe hela natten för tredje gången i rad.

Jag har bara lyckats få några timmars sömn dagtid.

Mina ögon är helt rödsprängda för att jag har gjort

det fatala misstaget att klia i dem.

Jag darrar av utmattning och det känns som om

jag måste anstränga mig för att inte glömma bort att andas.

Det är svårt att skriva den här texten för att jag blir

förblindad av ögonklet (äckligt!).

Jag måste torka mina kladdiga ögon gång på gång

för att kunna se något. 


Jag är så jävla trött på att inte kunna sova! *No pun intended*


Så fort jag har fått mina mediciner ska jag sätta mig

i min enorma fåtölj och sova (har ingen säng, bara en soffa och en fåtölj).

Det ska bli underbart rent ut sagt!


Vi hörs senare idag, när jag har vaknat och mår bättre!

Av Randi S - 26 september 2012 03:54

Eller vad man ska kalla det.

Jag har varit uppe hela natten och börjar bli hungrig.

Eftersom jag inte är sömnig nog för att kunna sova,

(jag är trött, men inte sömnig. Stor skillnad)

tänker jag äta mina dagliga flatbröd.

Fem stycken ska jag få i mig.

Jag kör alltid utan pålägg, och då blir det bara 65 kcal.

Anledningen till att jag inte har pålägg på

är dock inte för att jag vill spara in kalorier,

jag gillar helt enkelt inte smaken av att ha något på.




 

Mat
Av Randi S - 26 september 2012 03:24

Igår köpte jag ett paket Läkerol

med smaken Acerola för första gången.

Jävlar, vad god den var! 

Och med bara 2 kaorier per st tycker jag att det är ett okej.

Bara man inte äter kopiösa mängder förstårs!




 

Mat
Av Randi S - 26 september 2012 00:09

Mat:


1 Varma Koppen blåbär och hallon (115 kcal)


5 st flatbröd (65 kcal)


500 g vindruvor (ca 400 kcal)


250 g plommon körsbärstomater (ca 90 kcal)


2 st weiner quornkorvar, stekta i 1 tsk rapsolja (ca 275 kcal)


250 g champinjoner (ca 80 kcal)


X antal Läkeroltabletter (ca 50 kcal?)


Totalt: ca + 1075 kcal




Träning:


Promenad: ca 25 minuter (ca - 80 kcal)




Summa: ca + 995 kcal


Min kommentar: Idag har jag ätit lite för mycket

om jag ska hålla mig under 1000 kcal om dagen.

Dock har jag lyckats hålla mig till relativt nyttiga grejer.

Jag borde inte ha ätit vindruvorna, dem innehåller alldeles för mycket socker.

Det var inte planerat, så det känns väldigt onödigt nu i efterhand.

Jag får väl vara glad att dem innehåller massor av antioxidanter i alla fall!

Körsbärstomaterna var inte heller planerade, men det är så farligt.

När det gäller träningen har det gått riktigt dåligt.

Jag har varit helt orkelös eftersom jag sover så jävla dåligt.

Jag ska försöka träna bättre idag.


Av Randi S - 25 september 2012 23:20

     

     

Av Randi S - 25 september 2012 21:39

Mat:


5 st flatbröd, utan pålägg/smör (65 kcal)


2 st Varma Koppen kantarell (200 kcal)


3 st weiner quornkorvar, stekta i 1 tsk rapsolja (ca 390 kcal)


X antal Läkeroltabletter (? kcal, vi säger 50 kcal)


Totalt: ca + 705 kcal




Träning:


Promenad: ca 30 minuter, rask takt (ca 115 kcal)


Cykling: lite mer än 30 minuter (ca 300 kcal)


Totalt: ca - 415 kcal




Summa: ca + 290



Min kommentar: Ganska bra, men det kunde ha varit bättre.

Förra veckan såg det ut så här:

Måndag: ca - 200 kcal

Tisdag: ca - 400 kcal

Onsdag: ca + 155 kcal 

Torsdag: Stor Fail!!!

Fredag:  Fail!

Lördag: Räknade inte kcal, tippar på ca + 1700-2000 kcal

Söndag: Räknade inte kcal, men det gick ganska bra.

Eftersom det gick så bra i början av förra veckan,

blev jag lite besviken över + 300 kcal.

Maten gick hyfsat bra, men jag borde ha rört på mig mycket mer!

Av Randi S - 25 september 2012 21:20

Sen jag bestämde mig för att bli smal igen

har jag gått ner ungefär 10 kg.

Det var två månader sen.

Jag är lite arg på mig själv för att jag har failat så mycket.

Ni anar inte!

Jag hade säkert kunnat gå ner minst 5 kg till

om jag hade skött mig.


Men nu har jag skärpt till mig.

Jag har bestämt mig för att äta högst

1000 kalorier om dagen på vardagarna.

På helgerna få jag äta mer.

Och så ska jag träna så mycket jag orkar!

Jag tycker att 1000 kcal är ganska mycket.

När jag väger mindre ska jag äta mindre.

Men nu är jag van vid att äta en massa onödig skit,

så jag tar det lite lugnt så här i början.


Jag vet inte exakt vad jag väger nu,

eftersom jag inte äger någon våg.

Jag väger mig hos mamma varje fredag.

Senast jag vägde mig, låg vikten på 85 vidriga kg.

Jag har förmodligen gått ner liiite sen dess.

Kanske några hg...

Jag tippar på att jag väger

någonstans mellan 84.5 - 84.8


Här är min viktminskning so far:


94


93


92


91


90


89


88


87


86


85



Mat · Träning · Vikt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards