This Will Not Do

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Randi S - 4 april 2013 21:27

Nu är jag hemma i stan igen efter två dagar till på landet.

Det har varit så otroligt skönt att få sova gott varje natt, ni anar inte!

Jag kommer att åka till stugan igen på lördag som vanligt,

så jag behöver bara sova två nätter här i min lägenhet.


Sedan, när det blir varmare, kommer vi spendera mer tid på lantstället.

Det är helt underbart, för inte bara får jag sova ut,

jag får också komma bort från allt och vila hjärnan från alla intryck.

Jag kan sitta i solen och bara försvinna bort i tankar hela dagen om jag så vill.

Eller så kan jag vandra runt i skogen, som ligger precis intill våran trädgård,

i flera timmar och andas in den friska luften.

Visst, blir jag lite uttråkad ibland, men det är definitivt värt det när jag mår så pass bra.


Jag tänkte dela med mig lite av vad jag har haft för mig under veckan.

Som ni säkert förstår händer det inte så mycket på lantstället,

dagarna har flytit på ganska bra och jag har mått som en prinsessa!

Men några mindre roliga saker har hänt:


* Jag halkade på isen i skogen flera gånger när jag gick promenader med mamma.

En av gångerna tog jag emot mig med ena handen.

Handleden böjdes i en onaturlig vinkel under min hela kroppstyngd,

och både jag och mamma var säkra på att den var bruten.

Det var den dock inte, men jag fick ändå väldigt ont.


* Jag nallade Zopiklon från medicinlådan när jag var ensam i huset.

Det var inte alls så många tabletter, men tillräckligt för att jag blev lite småhög

när jag tog dem senare på kvällen. Jag hade en rejäl bakfylla nästa dag, ska ni veta!


* Jag började gråta när jag tänkte på vilken börda jag är för min familj.

Mamma frågade varför jag var ledsen, men jag vägrade säga...


* Jag råkade bränna mig på magen och handleden när jag satt framför brasan.

Jag kände att det luktade bränt och tittade om det brann någonstans där det inte skulle.

Då såg jag att en stor glödbit hade hamnat på min mage och gjort ett hål i min klänning.

Utan att tänka viftade jag bort den med armen, men då fastnade den på min handled i stället.

Det gjorde inte så ont, för jag är van vid att bränna mig, men lite sur blev jag allt!

Min klänning förstördes ju, och så har jag färska brännsår på magen och handleden.


Som ni ser har inget allvarligt hänt och förutom överdosen,

har jag inte självskadat någonting.

Jag har haft en toppen-vecka helt enkelt!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards