This Will Not Do

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Vuxenpsyk + veckans invägning

Av Randi S - 10 februari 2013 17:50

Jag ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat

mer än med några ynka tidsinställda thinspo-inlägg.

Jag inte riktigt haft lust, tid eller ork att blogga.


Hur som helst;

jag har två saker att berätta om.

Båda grejerna hände i fredags.


1. Vuxenpsyk:


Besöket på psyk gick faktiskt

mycket bättre än förväntat!

Jag hade turen att träffa en ganska bra läkare.

Det märktes att han tog mig på allvar och det är ju toppen!

Jag fick tre nya mediciner;

en lugnade, en sömnmedicin och min kära Cipramil.

De andra mediciner kommer jag inte ihåg vad det heter.

Jag har haft alla tre förr i alla fall.


Läkaren frågade såklart en massa saker.

Vissa frågor kunde jag svara ärligt på,

men jag var också tvungen att ljuga ganska mycket.

Han frågade om jag brukar eller brukade dricka mig berusad.

Det kunde jag svara 100% ärligt på att, nej, jag dricker inte.

Han frågade om droger, både om olagliga och lagliga preparat.

Jag sa att jag var tablettmissbrukare förr, men har slutat nu.

Där fick jag ändra sanningen lite, för det händer att jag tar överdoser ibland.

Och så frågade han naturligtvis om mitt självskadebeteende.

Där ljög jag honom minsann rakt i ansiktet!

Jag sa att jag inte hade skurit eller bränt mig på fem år.

Hahaha, och han trodde mig! XD


Självmordstankarna behövde jag i alla fall inte ljuga om.

Jag tyckte att jag kunde säga sanningen om hur jag känner.

Ja, jag tänker ofta på hur skönt det skulle vara att bara ge upp och ta livet av mig.

Jag har en stor dödslängtan och ser fram emot att bli gammal,

för då är det ju inte långt kvar till Den Perfekta Sömnen.

Men jag tänker inte ta livet av mig just nu.

Jag vill inte lägga den tunga bördan på dem jag älskar.

(Nu vill jag påpeka att jag inte dömer dem som vill

eller försöker ta sitt liv. Jag har också varit så desperat.

Jag har själv flera självmordsförsök i bagaget.)


Läkaren gick ju som sagt med på att byta ut Sertralin mot Cipramil.

Han sa dock att jag inte kan sluta med Sertralinet cold turkey

och att jag behöver två veckor att trappa ner den.

Sedan kan jag börja med Cipramil.

Men jag vet ju hur det fungerar, så det gör inget.

Under veckan som kommer ska jag ta 100 mg Sertralin

om dagen  istället för de 150 mg jag tar nu,

och veckan därpå sänks dosen till 50 mg om dagen.

Läkaren varnade om att jag skulle må sämre först

och sa åt mig att be personalen om lugnande om det behövs.

Han bad mig också att ta mig till psykakuten om jag skulle må riktigt dåligt.

Men jag vet som sagt hur det funkar, så det är ingen överraskning direkt.

Jag har ju ätit antidepressiva sen jag var sju år gammal!

Så jag är med andra ord van....


För att sammanfatta besöket på psyk,

så gick det oväntat smärtfritt.

Kudos till läkaren (Hassan Mohammed) 

som var bättre än de flesta!


2. Veckans invägning:


På kvällen fick jag tillgång till en våg, så jag passade på att väga mig.

Jag var riktigt förväntansfull, eftersom jag hade ätit och tränat hyfsat bra.

Dessutom satt kläderna lite lösare och handleder och vrister kändes benigare.

Fatta då hur besviken jag blev när jag såg att jag hade gått upp ca ett kilo i vikt!

Jag blev rent ut sagt förbannad och väldigt förvirrad.

Hur fan gick det till?...WTF!!

Ärligt talat tror jag inte på den där vågen,

jag menar, mina nytvättade jeans (utan stretch) satt ju bättre än vanligt!

Jag ska be mina familjemedlemmar att väga sig för att dubbelchecka,

har dem ökat i vikt kanske det är något fel på vågen (dem har skött sig, det vet jag).


Nu låter det som att jag bara skyller ifrån mig på vågen,

men jag tror verkligen inte att jag har ökat i vikt!

Min kropp känns benigare än vanligt och jag har ju faktiskt

skött både träning och mat bättre än på länge.

Nåja, jag får väl vara ännu duktigare den här veckan.

Om vågen ändå visar plus på fredag, då jävlar blir den mos!

 
 
Kelly

Kelly

10 februari 2013 19:41

Kan ju vara typ vattenvikt, eller att du behöver gå på toa/har ätit och /eller druckit under dagen, för det kan ju göra att vågen visar högre än vad det egentligen är. Sen kan det ju ha med mens att göra, att du håller på att gå den (om du har mens). Så det behöver inte alls vara så att du inte har gått ner i vikt :)
Kikar in på din blogg varje dag, är dålig på att kommentera dock..

Kram!

http://thinbish.bloggplatsen.se

Randi S

10 februari 2013 20:24

Hej!
För en gångs skull hade jag faktiskt gått
på toa (men kroppen kanske har samlat vatten någon annanstans?) och jag ska inte ha mens
på två veckor...
Dessutom hade jag inte ätit så mycket
den dagen.
Därför känns det extra skumt,
för veckan innan hade jag inte kissat
(och misskött mig) och då vägde jag 1 kg mindre.

Det jättekul att du läser min blogg! :D
Jag ska kolla in din.
Många kramar!

 
Ingen bild

Charlie

11 februari 2013 17:15

Gällande vågen, så kan det vara så att du fått mer muskler. Och eftersom du hade skött maten och tränat, så är det stor chans att du väger ett kilo mer pga muskler. För muskler väger mer än fett. Så slå inte sönder vågen i onödan :)

Randi S

11 februari 2013 17:24

Jag funderar också på om det kan vara nya muskler (särskilt eftersom jag har superlätt att bygga muskler) för mina ben är stenhårda.
Förhoppningsvis är det så! :)
Tack för kommentaren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Randi S - 23 augusti 2013 00:33

Jag orkar inte med min blogg just nu. Vi får se när jag kommer tillbaka. ...

Av Randi S - 12 augusti 2013 07:00

Idag har jag relativt mycket att göra (för att var jag). Jag är svintrött eftersom jag aldrig gick och lade mig igår och lite stressad över att jag måste snåla med pengarna den här veckan. Men det ska för i helvete gå bra idag! (Jag försöker va...

Av Randi S - 11 augusti 2013 23:02

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Jag orkar inte riktigt med bloggen just nu.   Till dig, du anonyma som som har skickat tre jobbiga kommentarer: Jag orkar inte med dig, så jag har raderat kommentarerna samt blockerat din IP-a...

Av Randi S - 2 augusti 2013 16:51

Ikväll ska jag städa, handla och tvätta kläder. Håll tummarna för att mina grannar ska låta bli min rena tvätt den här gången! ...

Av Randi S - 31 juli 2013 16:11

Jag ska på möte med en arbetsterapeut om en liten stund. Efter det ska jag åka tillbaka till landet igen. Jag hoppas att ni har det fint! Kram! ^^ ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards