This Will Not Do

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Trasig hjärna

Av Randi S - 23 maj 2013 22:44

Jag åt igen efter endast 12 timmar.

Jag var tvungen att bryta fastan för att jag svimmade i badkaret.

Som tur var satt jag ner, det hade varit värre om jag stod i duschen.

Allting blev bara svart och jag föll och slog i huvudet i badkarskanten.

Jag måste ha varit medvetslös ett tag, för när jag vaknade var det ljusare ute.


Jag hade egentligen ingen aptit, för jag har varit illamående hela dagen.

Dessutom är jag yr och känner mig lite flummig.

Mitt huvud värker och jag har fått en bula där jag slog i.

Jag fick tvinga mig att äta för att jag misstänker att

anledningen till att jag svimmade var blodtrycksfall.

Jag har ju som sagt alltid lågt blodtryck, även när jag äter.

Så det blir jobbigt när jag försöker fasta.


Nu ska jag försöka varva ner.

Tusen tankar far omkring i mitt yra huvud,

och om jag ska lyckas somna i natt behöver jag tömma skallen.

Det kanske hjälper om jag skriver ner det jag funderar mest på?


Här är några av de tankar som spökar i mitt huvud:


* Jag fyller 25 år på tisdag.


* Jag ska till psyk nästa vecka.


* Jag måste skriva upp vad mina tvång kostar

och lämna in till försäkringskassan.


* Jag får panikångest oftare och oftare.


* Mamma är rädd att jag ska ta självmord.


* Jag misstänker att mamma har sett mina (nya) ärr.


* Mamma vill att jag ska läggas in på psyk.

Jag vägrar såklart, för tror inte att de kan hjälpa mig där.


* Min kontaktperson på mitt boende pratar om att jag borde

bo på behandlingshem i stället.


* Jag känner att mina tvång och min fobi för spindlar bara ökar.

Det skrämmer mig något enormt.


* Just nu är jag för deprimerad för att fungera.


* Jag har använt väldigt mycket pengar på helt onödiga saker den här veckan.


* Jag sover endast på dagtid, vilket gör att jag missar det mesta som är inplanerat.

På nätterna är jag upptagen med att sakta dö av ångest.


* Sist men inte minst; jag slog i huvudet ganska hårt när jag svimmade.

Tänk om jag fick en lätt hjärnskakning (eftersom jag är yr och mår illa).


Ni ser! det är mycket skit som pågår i min värld just nu.

Det gör mig livrädd, för jag känner mig så bräcklig!

Jag kan gå sönder när som helst.

Och när jag faller ner mot avgrunden kommer jag dra med

alla som jag älskar och bryr mig om i fallet.


Men nu ska jag i alla fall försöka att "stänga" av hjärnan för ikväll.

Bara ta det lugnt och slappna av med en iskall Cola Zero framför TV:n och datorn.

Puss på er, alla fina! Vi hörs! <3


 
 
Rose red

Rose red

24 maj 2013 15:41

Du har mycket på axlarna, vännen :( det kanske är bäst att bli inlagd? Men jag förstår dig, själv vill jag aldrig mer vara instängd och bevakad, trots dåligt mående..

http://redtears.blogg.se

Randi S

24 maj 2013 23:15

Jo, det kanske är bäst egentligen.
Om inte vuxenpsyk så i alla fall något
behandlingshem. Jag och mamma pratade om det idag. Jag funderar faktiskt på att flytta in
på något behandlingshem eftersom jag bara blir
sämre och sämre. Det verkar som att jag har tappat all kontroll.

Men samtidigt så är jag rädd.
Frihet är det viktigaste för mig.
Men så som jag mår nu...
Då är jag ju egentligen inte fri alls,
utan fånge i min egen kropp!

Tack för din kommentar, kram!

 
V

V

25 maj 2013 08:09

Önskar att jag kunde ta åtminstone hälften av dina problem. Så du också får chansen att vila ut och må bra.
Men jag kan inte det. Kan endast lyssna och komma med råd.
<3

http://Cutted.blogg.se

Randi S

25 maj 2013 08:31

Tack vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Randi S - 23 augusti 2013 00:33

Jag orkar inte med min blogg just nu. Vi får se när jag kommer tillbaka. ...

Av Randi S - 12 augusti 2013 07:00

Idag har jag relativt mycket att göra (för att var jag). Jag är svintrött eftersom jag aldrig gick och lade mig igår och lite stressad över att jag måste snåla med pengarna den här veckan. Men det ska för i helvete gå bra idag! (Jag försöker va...

Av Randi S - 11 augusti 2013 23:02

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Jag orkar inte riktigt med bloggen just nu.   Till dig, du anonyma som som har skickat tre jobbiga kommentarer: Jag orkar inte med dig, så jag har raderat kommentarerna samt blockerat din IP-a...

Av Randi S - 2 augusti 2013 16:51

Ikväll ska jag städa, handla och tvätta kläder. Håll tummarna för att mina grannar ska låta bli min rena tvätt den här gången! ...

Av Randi S - 31 juli 2013 16:11

Jag ska på möte med en arbetsterapeut om en liten stund. Efter det ska jag åka tillbaka till landet igen. Jag hoppas att ni har det fint! Kram! ^^ ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards