This Will Not Do

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Randi S - 11 mars 2013 21:30

 

Av Randi S - 11 mars 2013 12:45

   

Av Randi S - 11 mars 2013 11:47

 

Mat
Av Randi S - 11 mars 2013 08:54

Jag överlevde återigen natten.

Visst, mina armar och axlar är blåslagna

och jag har några nya sår på låret...

Men som sagt, jag lever.

Och jag skar mig i alla fall inte

så djupt att det behövs stygn.

Det blev bara några småsår.

(Sen om det beror på att jag är "stark"

eller att alla mina rakblad är slöa vet jag inte...)


Jag gick och la mig i badkaret till slut.

Jag var så trött att jag kände mig svimfärdig,

så det var nog nödvändigt.

Jag lyckades bara sova några få timmar dock.

Men det är helt klart bättre än inget.


Nu till veckans matplaner:

Jag kommer att äta tre mål varje dag.

Mellan varje måltid får jag äta grönsaker om jag vill.

På kvällarna när sötsuget är som värst får jag äta frukt.

Godis, glass, kakor och andra sötsaker är inte tillåtet.

Jag får däremot ersätta en eller två måltider om dagen

med Meal replacements bars/shakes från tex. Naturdiet.

Men då får jag inte äta mer än två stycken per dag

och absolut inte småäta dem, utan bara äta dem på bestämda tider.


Tyvärr är mitt kylskåp fullt med färsk pasta som jag måste äta innan det blir dåligt.

Eftersom det är kaloririkt borde jag slänga det i stället,

men eftersom varje paket kostar 20 till 30 kronor vill jag inte det.

Så jag kommer alltså äta ett paket med pasta dagligen.


Jag kommer inte att räkna kalorier, men jag ska skriva upp allt jag äter.

Förutom mat och dryck som man förlorar mer kalorier än vad man får i sig, då.

Om jag äter/dricker tex. lightläsk, isbitar och selleri behöver jag inte tänka mer på det.


Jag ska förresten försöka äta en grapefrukt om dagen,

då det ökar förbränningen och drar ihop magsäcken.


När det kommer till träning beror det helt på dagsformen.

Har jag inte sovit eller mår allmänt pissdåligt behöver jag

inte träna så mycket, men jag ska försöka röra på mig varje dag.

Träning som bygger muskler snabbt är dock förbjudet!






Av Randi S - 11 mars 2013 02:54

Klockan är över tre på natten.

Trots att jag är skittrött

väljer jag att inte gå och lägga mig.

Jag vill varken tillbringa natten i badkaret

eller gå igenom alla timmar av tvång

som är ett måste om jag ska få tillträde i sovrummet.

Nu sitter jag här framför datorn och glor när jag borde sova.

Jag oroar mig för morgondagen. för om jag trött nu,

hur kommer jag då orka med hela nästa dag?

Mina ögon som redan är simmiga kommer att

vara dränkta i vitt, äckligt kladd.


Det är under natten som ångesten är som starkast.

Jag känner mig så liten och sårbar, och tiden verkar gå så långsamt.

Världen känns så mycket mindre skrämmande dagtid.

Mitt självhat blossar upp något enormt när jag sitter här och vakar.

Jag vill krossa mina ben och tömma mina ådror på blod.

Skära tills det inte finns någon hud kvar och bränna bort det sista spåret av ångest.

Det klöser i bröstet på mig och gör ont när jag andas.

Det kryper under mitt skinn när jag tänker på hur sakta tiden går.


Det går inte att beskriva hur mycket jag önskar att jag

bara kunde gå och lägga mig och sova som en normal människa!

Jag är så trött, så trött och rent av sömnig.

Jag orkar bara inte med alla ritualer!


Jag tror inte att jag kommer att kunna motstå att skada mig i natt.

Om det blir med rakblad, nagelsax, eld eller hammare vet jag inte.

Bara jag får känna något annat än ångest och trötthet...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards